Галерија слика „Сава Шумановић“ у Шиду свечаним отварањем обновљене сталне поставке започиње манифестацију Музеји Србије, десет дана од 10 до 10. Имајући у виду да галерија посвећена уметнику чије је дело на значајан начин обележило своју епоху и утицало на токове српске уметности 20. века, значај Сталне поставке је веома велик. Она представља основу тумачења и презентације збирке.
Највећи део уметничког фонда Галерије настао је током последње деценије живота и рада уметника те основу Сталне поставке Галерије чине дела која представљају кључне моменте у стваралаштву последње деценије, Шидском периоду. То су свима добро познате слике Шидске црква, Липова алеја…
У Сталној поставци у делимично измењеној концепцији изложено је 100 дела. Изложбени простор класичне поделе са ограничењима у кретању представљао је изазов за рад. Хронолошки приступ, иако веома погодан за тумачење, није строго поштован принцип. Тамо где простор дозвољава, дискретно су формиране мање целине које сугеришу намере и интересовање уметника. Две доминантне теме, пејзаж и акт пред очима посетилаца пролазе кроз трансформације. Смењују се годишња доба, предели окупани сунцем, и наге жене, црнке из Париза и једна плавуша из Шида.
Слике настале у Паризу 1929. године изложене су у првој просторији заједно са копијом стуба из париске кафане Купола, који је осликао Сава Шумановић. У истом простору изложена је и најстарија слика ове поставке, свакако једна од најзначајнијих у збирци, скица за Пијани брод, уље на картону из 1927. године.
Недавном интервенцијом у простору, повећана је површина изложбеног простора те су у сталној поставци на најдужем зиду галерије, у низу без прекида, као антички фриз изложене све композиције великог формата циклуса Купачице. То је један од непромењивих сегмената сталне поставке, који на тај начин изазива посебну фасцинацију и омогућава комплетан доживљај и разумевање намера уметника.
Поред дела која су ликовни критичари издвојили као врхунске домете, у сталној поставци место су нашла и дела која по другим критеријумима оправдано заслужују место у сталној поставци. Стална комуникације са посетиоцима је једна од привилегија кустоса који су сведоци дијалога који слике воде са посетиоцима. Ослушкујући и уважавајући наклоности и интересовање посетилаца једна слика постала је део сталне поставке. Ради се о слици Ашиковање на месечини која у овој сталној поставци заузима значајно место.
Посетиоци који долазе у Галерију оправдано очекују да упознају стваралаштво великог српског уметника, кроз тумачење поставке стекну нова сазнања и продубе визуелни доживљај. Овом поставком посетиоцима је омогућена лакоћа кретања кроз свет идеја тема и оријентација уметника током његове последње деценије живота.